Friday 28 August 2015

10 CEO Wanita Yang Cantik dan Seksi Di Dunia

Mereka bukan sahaja cantik, menawan dan seksi malah berjaya dalam dunia perniagaan pada usia yang muda. Kecantikan dan kejayaan mereka mendapat perhatian antarabangsa. Berikut adalah senarai 10 orang wanita tersebut.



 Hilary Rowland




 Berumur 33 tahun dan menajdi CEO kepada eClick Interactive Inc dan NewFaces.com. Kedua syarikat tersebut ditubuhkan pada tahun 1995 semasa beliau masih berumur 15 tahun.






Jennifer Hyman


CEO yang berumur 31 tahun ini mengasaskan laman web Rent The Runway pada 2009. Laman web ini membolehkan wanita menyewa gaun terkini dan memulangkannya kembali pada harga asal.  Beliau tersenarai sebagai antara 100 wanita yang paling berpengaruh dalam teknologi oleh Fast Company pada tahun 2011.




Claire Chambers
Berumur 32 tahun dan pengasas Journelle Lingerie. Beliau terlibat dalam industri fesyen dan pakaian dalam wanita. Memperolehi Ijazah dalam bidang ekonomi dan bekerja sebagai konsultan sebelum melancarkan kedai pakaian dalam wanita pada 2007.



Marissa Ann
Marissa Ann Mayer adalah presiden dan CEO kepada Yahoo! sejak Julai 2012. Sebelum ini beliau telah lama berkhidmat sebagai eksekutif dan jurucakap kepada Google. Dalam tahun 2014 Marisa tersenarai Fortune's 40 under 40 dan menduduki carta keenam. Pada tahun yang sama jugabeliau menduduki tempat ke-16 ahli perniagaan yang paling berjaya.

Kathy Ireland
Beliau adalah pengasas, CEO dan Chief Designer kepada Kathy Ireland Worldwide. Perniagaan beliau dianggarkan bernilai 2 billion USD. Belaiu juga muncul sebagai model tahunan Sports Illustrated Swimsuit untuk 13 tahun berturut-turut.
Alexa von Tobel
Beliau adalah pengasas dan CEO kepada LearnVest.com, pemenang anugerah personal finance website.  Beliau juga pengarang kepada New York Times bestseller Financially Fearless.
Tory Burch
Beliau adalah pereka fesyen, ahli perniagaan dan philanthropist. Beliau telah memenangi beberapa anugerah untuk fesyen ciptaannya. Tory juga adalah pengerusi, CEO dan perekacipta untuk Tory Burch LLC.  Pada 2015 beliau tersenarai sebagai wanita ke-73 paling berpengaruh di dunia oleh Forbes.
Jesse Draper
Berumur 27 tahun, merupakan seorang pelakon Amerika dan juga CEO kepada valleygirl Inc. Selain bertindak sebagai produser beliau juga merupakan penulis dan hos untuk talk show yang terkenal iaitu The Valley Girl Show. Beliau adalan lepasan ijazah dalam bidang filem dan tv dari UCLA's school of theatre, film and television.

Michelle Mone
Michelle Georgina Mone adalah seorang usahawan British dan bekas model. Menerusi MJM International dia mengasaskan syarikat pakaian dalam wanita Ultimo.
Sophia Amoruso
Beliau adalah pengasas Nasty Gal, syarikat yang menjual pakaian, kasut dan aksesori untuk wanita muda. Syarikat beliau diiktiraf sebagai "the fastest growing companies" by Inc. Magazine pada tahun 2012.









No comments:

Post a Comment